THE FEVER
august 22, 2018
19:00
București
SALA BOLȚI

SECȚIUNEA INTERNAȚIONALĂ

FRANȚA – PARIS (engleză)

Text: Wallace Shawn

Regie/Directed by: Lars Norén

Adaptare/Adapted by: Simona Măicănescu, Lars Norén

Distribuție: Simona Măicănescu

Costum/Costume: Chatoon

Lumini/Lighting: Jean Poisson

Sunet/Sound: Sophie Buisson

Colaborare artistică/Artistic advisers: Nelly Bonnafous, Anne Seiller, Bob Meyer

Colaborare tehnică/Technical effects: Radu Barbu

Spectacol produs de/Co-produced by: Le Nouvel Olympia – CDN de Tours, Théâtre de l’Espace – Scène Nationale de Besançon/Apocryphe Tendance.

Durata/Running time: 1h20’

Credit foto: François Berthon

Spectacol în limba engleză.

O femeie înstărită din New York își părăsește orașul și călătorește dintr-o țară săracă în alta, urmărită mereu de paradoxul nedreptății economice: unii au totul, iar alții – nimic. Și de fiecare dată când se reîntoarce acasă, începe să se îndoiască de toate convingerile pe care le-a moștenit. Monologul Febra dezvăluie subiecte incomode despre injustiția în lume.
Spectacolul reunește o echipă internațională de renume. Autorul, Wallace Shawn are o carieră impresionantă ca actor de teatru, televiziune și film. Lars Norén este considerat cel mai important dramaturg suedez după Strindberg. Piesele sale sunt extrem de apreciate și produse de numeroase teatre din Europa. The Fever reprezintă prima sa semnătura ca regizor pe textul unui alt dramaturg contemporan.
Simona Măicănescu este o actriță de origine română. A lucrat în regia unor regizori cunoscuți, precum Silviu Purcărete, Lucian Pintilie, Tompa Gábor și Andrei Șerban. După ce a jucat într-o coproducție româno – franceză prezentată la Avignon, în 1994 a fost invitată să joace la Teatrul Odeon din Paris.

 

After acclaimed performances in New York, Paris, London, Stockholm, The Fever comes to Bucharest.

This powerful dramatic monologue, written between 1985 and 1990 but more relevant now than ever, is a fierce, forensic examination of social inequality and the links between the affluence many take for granted and the poverty and suffering that haunt the lives of millions. A wealthy woman from New York travels abroad haunted by the endless paradox of economics. Some people get all while others get nothing, not even enough to survive. This Candide of our time is torn between two worlds, two realities: her own comfortable life, the values she was taught and everything she discovers 

within each poor country. She wanders and wonders, frightened by the simple questions she poses. The humour is quirky and the questions – upsetting, no doubt. They make us all uneasy as they are removed from any leftist certainty, far removed from any doctrine, and yet so close to the daily landscape that we don’t wish to see anymore. Our trip through her memories and questions is The Fever.